woensdag 2 maart 2011

Twitter: Social Media

Response to the following statement:

"The role of social media is grossly overestimated'.

I don't agree at all! I think even the opposite is true, it's still underestimated.

For example the revolutions in Egypt and Lybië, are all influenced by social media, it played a very big role in the spreading of ideas and dates for protests.

Secondly, wikileaks, there has been said a lot already, but this only confirms the big rol social media has, governments from all over the world have to be honest to themselves, with the role of information spreading so quickly, they need to be more open towards their people. If the don't want big problems will come in later generation, they need to be more oipen. Also because the younger generations are currently the ones who make use of social media the most.

Also communication between people happens, quicker, faster and easier than it ever was before. this makes is possible for also developed people and countries to increase their position in the world economy.

Futhermore, I am convinced the role of social media won't decrease the coming decades, I think it will only increase faster, quicker and play an even bigger role.

maandag 8 februari 2010

Stijlfouten & shoppen

Laatst hadden wij het bij Nederlands over stijlfouten, nu liep ik vanmiddag bij de Didi, en jahoor; 'uw bon is ook tevens het garantiebewijs'. Het is 'ook' of 'tevens', 'ook tevens' is een dubbelopje. Voor zover de taalles van vandaag. Haha. M'n tante gaat begin maart trouwen, dus gingen we even shoppen voor een leuk outfitje. Uiteindelijk heb ik een leuk groen/blauw jurkje van de Didi gekocht. En verder bij the promiss een donkerblauw jurkje en wit jasje.
Nu ben ik voor het eerst Musical Moods terug aan het luisteren, en believe me, het is echt leuk :')

Liefs~

vrijdag 1 januari 2010

Happy new year!

En toen was het alweer 2010! Heel gelukkig nieuwjaar iedereen ;D. Tijdje niet geupdated, ik nam een soort 'vakantiebreak', maar hier ben ik dus weer. Gister lekker oliebollen & apelflappen gebakken, ohja, zelfs nog een paar bananenflappen. 'S avonds lekker een cholesterolshot aan oliebollen, appelflappen en zelfgemaakte & bedachte 'huzarensalade'. De honden zijn er gelukkig nog, die zijn een paar keer door een gaatje in de afrastering ontsnapt, omdat ze zo bang waren (en zijn) voor het vuurwerk, dit jaar viel het gelukkig erg mee. En hebben ze braaf in de keuken gelegen. Verder heb ik met een vriendin de film 'calendar girls' gekeken. Je zou het misschien niet verwachten, maar hij is gewoonweg geniaal. Hellen Mirren (speelde onder andere in; 'The queen) speelt de hoofdrol. Het verhaal begint op het Engelse platteland, waar een damesclub een jaarlijkse geldinzameling houdt, dit jaar bedenken een paar vrouwen dat ze een naaktkalender kunnen maken, met zichzelf als modellen. Natuurlijk brengt dat een hoop trammelant met zich mee, maar uiteindelijk komt het nog goed ook. Echt een aanrader dus.

vrijdag 11 december 2009

Kerstboomtaferelen, paardencoaching & hondenweer

Okee, sorry guys, even een dagje niet geupdated. Ik had het gisteren nogal druk. Dit kwam waarschijnlijk niet doordat ik de 2e twee uur vrij had, of doordat het laatste uur uitviel, maar door een aantal andere zaken. Alhoewel ik pas om 9:15 de bus hoefde te nemen stond ik op tijd op. Mijn moeder was vandaag vrij, want ze kreeg een groepje mensen voor haar 'specialisme' paardencoaching. Ik ruimde snel even de kamer op, zette een kerstmuziekje aan en stak kaarsen aan. Zo, nu zag het er toch een beetje kerstmisachtig uit. ;D.
Na een snel ontbijtje liep ik naar de bus, maar meteen begon het te hozen, zeiknat en nogal chagerijnig kwam ik op school aan. Tot overmaat van ramp vergaten we voor de 3x achter elkaar de vergadering van de schoolkrant, life sucks. Maargoed, toen ik thuiskwam was m'n zusje net haar kerstboompje in haar kamer aan het zetten. Naar veel gedoe en gekloot met lampjes die het niet deden, slingers die gewoonweg weigerden normaal te functioneren, kerstballen die het verdomden aan haakjes te blijven hangen en smeltend engelenhaar was het kerstfeest compleet. Maargoed, naar zo'n 2 uur prutsen stond die dan. Jammer dat er nog een hele bult huiswerk wachtte.

Naooom

woensdag 9 december 2009

Slootjespringen en kerstboomtrekken

Haha, wat heb ik gelachen gisteren! Ik had maar 1 uur les, en daarna zijn ik en mijn zusje naar huis gebracht, wat een luxe. Na eerst roerei met spek en tomaten te hebben verorbert liepen we naar de paarden die achter in de wei stonden. We moesten de baden met water bijvullen, maar dat duurde eeuwig. Omdat we ons verveelden begonnen we door de sloot te lopen, en slootje te springen enzo. Toen we een tijdje bezig waren kreeg m'n zusje zo de slappe lach dat ze in de sloot viel! Last but not least viel ze er na 3 minuten wéér in. We hebben vreselijk de slappe lach gehad. Later die middag liepen we mét onze honden (Blasly&Tamino) richting de hei, om 2 kleine kerstboompjes uit te zoeken. Tamino trok zo hard, dat ik aan de riem ging hangen en helemaal ondersteboven werd getrokken. ;D. Na een tijdje bedachten we dat we de honden beter eerst naar hij konden brengen. Weer terug op de hei, dit keer zonder honden, zochten we een leuk boompje uit. We knoopten er 2 hondenriemen aan en begonnen keihard te trekken, zo hard, dat allebei de riemen knapten. Na nog veel meer pogingen en 20x de slappe lach hebben gehad hebben we uiteindelijk 2 geschikte boompjes gevonden en ontworteld. Wat een geniale middag!

maandag 7 december 2009

Rapportvergaderingen en lange wachttijden

JEH! Vandaag had ik maar 3 uurtjes les, en morgen trouwens weer. Ik en m'n zusje hadden daarom bedacht dat we even gingen shoppen en wat shirts voor haar gingen kopen. Toen we in de 'stad' aankwamen vonden we het er verdacht stil en leeg uitzien, na wat research te hebben gedaan bleek dat de (meeste) winkels pas om 13:00 opengingen (het was 11:00).
We zijn maar even bij de HEMA gaan zitten voor een broodje, en hebben een beetje rond gekeken. Maar, na dik 2 uur wachten zijn we dan wel geslaagd! Maarliefst 10 shirts, 2 potjes nagellak en een bus deo ;D.

Wat vinden jullie trouwens van het ontslag van Ronald Koeman? Ik vind het persoonlijk verrasend, AZ had dan wel de klap van DSB gehad, maar was juist weer een beetje aan het opkrabbelen (afgezien het verlies van Vitesse). Verder denk ik wel dat Dick Advocaat een versterking is, met al die Belgen daar is er vast een strakke hand nodig!

En dan nog iets, gisteren zijn de liveshows van Op zoek naar Mary Poppins begonnen. Om stipt 20:20 zat ik voor de TV klaar, en tot mijn grote schrik hoorde ik dat er in de 1e liveshow gelijk 2 mary's het strijdtoneel moesten verlaten. Het werden Eefje en Suzanne, hoewel ik niet kan zeggen of dat oprecht was, de kwaliteit was zo goed, alle dames hadden 'PAZZEZ' (of hoe je dat dan ook schrijft ;)), en lagen dicht bij elkaar qua niveau. Wat me wel erg veraste was dat Carmen in de sing-off stond, zij behoort echt tot mijn favorieten!

Seeya soon!

Naooom

zondag 6 december 2009

Sinterklaas!

Gisterenavond was 't heerlijk avondje dan eindelijk gekomen. 'S middags arriveerden mijn nichtjes, alleen de jongste gelooft nog in Sinterklaas. Met de rest van de familie hadden we lootjes getrokken, ik had m'n zusje Britt getrokken, en mijn moeder had mij getrokken. Als presentjes kreeg ik; een chocoladeletter Z, (tsja, de N zal wel uitverkocht zijn ofzo), 2 oogschaduws, een body scrub, een CD, en 3 mini-bodybutters van TBS, in cherry, grapefruit en mandarijn. Met de bodybutters ben ik superblij, ze ruiken ook goddelijk! ;D

Vanmiddag ga ik een kerstboompje op m'n kamer zetten, en proberen 'de kerstsfeer' wat op te leuken...
Verder begint er vanavond om 20:20, OP ZOEK NAAR MARY POPPINS! de vorige 'op zoek naar...' vond ik geweldig, ik kan (bijna) alle liedjes meezingen.. Wel las ik net op de site, dat er in de 1e liveshow (vanavond dus) gelijk 2 Mary's uitgaan, ipv 1... Een dubbele executie dus, hoop dat het goed komt!

Naooom