vrijdag 11 december 2009

Kerstboomtaferelen, paardencoaching & hondenweer

Okee, sorry guys, even een dagje niet geupdated. Ik had het gisteren nogal druk. Dit kwam waarschijnlijk niet doordat ik de 2e twee uur vrij had, of doordat het laatste uur uitviel, maar door een aantal andere zaken. Alhoewel ik pas om 9:15 de bus hoefde te nemen stond ik op tijd op. Mijn moeder was vandaag vrij, want ze kreeg een groepje mensen voor haar 'specialisme' paardencoaching. Ik ruimde snel even de kamer op, zette een kerstmuziekje aan en stak kaarsen aan. Zo, nu zag het er toch een beetje kerstmisachtig uit. ;D.
Na een snel ontbijtje liep ik naar de bus, maar meteen begon het te hozen, zeiknat en nogal chagerijnig kwam ik op school aan. Tot overmaat van ramp vergaten we voor de 3x achter elkaar de vergadering van de schoolkrant, life sucks. Maargoed, toen ik thuiskwam was m'n zusje net haar kerstboompje in haar kamer aan het zetten. Naar veel gedoe en gekloot met lampjes die het niet deden, slingers die gewoonweg weigerden normaal te functioneren, kerstballen die het verdomden aan haakjes te blijven hangen en smeltend engelenhaar was het kerstfeest compleet. Maargoed, naar zo'n 2 uur prutsen stond die dan. Jammer dat er nog een hele bult huiswerk wachtte.

Naooom

woensdag 9 december 2009

Slootjespringen en kerstboomtrekken

Haha, wat heb ik gelachen gisteren! Ik had maar 1 uur les, en daarna zijn ik en mijn zusje naar huis gebracht, wat een luxe. Na eerst roerei met spek en tomaten te hebben verorbert liepen we naar de paarden die achter in de wei stonden. We moesten de baden met water bijvullen, maar dat duurde eeuwig. Omdat we ons verveelden begonnen we door de sloot te lopen, en slootje te springen enzo. Toen we een tijdje bezig waren kreeg m'n zusje zo de slappe lach dat ze in de sloot viel! Last but not least viel ze er na 3 minuten wéér in. We hebben vreselijk de slappe lach gehad. Later die middag liepen we mét onze honden (Blasly&Tamino) richting de hei, om 2 kleine kerstboompjes uit te zoeken. Tamino trok zo hard, dat ik aan de riem ging hangen en helemaal ondersteboven werd getrokken. ;D. Na een tijdje bedachten we dat we de honden beter eerst naar hij konden brengen. Weer terug op de hei, dit keer zonder honden, zochten we een leuk boompje uit. We knoopten er 2 hondenriemen aan en begonnen keihard te trekken, zo hard, dat allebei de riemen knapten. Na nog veel meer pogingen en 20x de slappe lach hebben gehad hebben we uiteindelijk 2 geschikte boompjes gevonden en ontworteld. Wat een geniale middag!

maandag 7 december 2009

Rapportvergaderingen en lange wachttijden

JEH! Vandaag had ik maar 3 uurtjes les, en morgen trouwens weer. Ik en m'n zusje hadden daarom bedacht dat we even gingen shoppen en wat shirts voor haar gingen kopen. Toen we in de 'stad' aankwamen vonden we het er verdacht stil en leeg uitzien, na wat research te hebben gedaan bleek dat de (meeste) winkels pas om 13:00 opengingen (het was 11:00).
We zijn maar even bij de HEMA gaan zitten voor een broodje, en hebben een beetje rond gekeken. Maar, na dik 2 uur wachten zijn we dan wel geslaagd! Maarliefst 10 shirts, 2 potjes nagellak en een bus deo ;D.

Wat vinden jullie trouwens van het ontslag van Ronald Koeman? Ik vind het persoonlijk verrasend, AZ had dan wel de klap van DSB gehad, maar was juist weer een beetje aan het opkrabbelen (afgezien het verlies van Vitesse). Verder denk ik wel dat Dick Advocaat een versterking is, met al die Belgen daar is er vast een strakke hand nodig!

En dan nog iets, gisteren zijn de liveshows van Op zoek naar Mary Poppins begonnen. Om stipt 20:20 zat ik voor de TV klaar, en tot mijn grote schrik hoorde ik dat er in de 1e liveshow gelijk 2 mary's het strijdtoneel moesten verlaten. Het werden Eefje en Suzanne, hoewel ik niet kan zeggen of dat oprecht was, de kwaliteit was zo goed, alle dames hadden 'PAZZEZ' (of hoe je dat dan ook schrijft ;)), en lagen dicht bij elkaar qua niveau. Wat me wel erg veraste was dat Carmen in de sing-off stond, zij behoort echt tot mijn favorieten!

Seeya soon!

Naooom

zondag 6 december 2009

Sinterklaas!

Gisterenavond was 't heerlijk avondje dan eindelijk gekomen. 'S middags arriveerden mijn nichtjes, alleen de jongste gelooft nog in Sinterklaas. Met de rest van de familie hadden we lootjes getrokken, ik had m'n zusje Britt getrokken, en mijn moeder had mij getrokken. Als presentjes kreeg ik; een chocoladeletter Z, (tsja, de N zal wel uitverkocht zijn ofzo), 2 oogschaduws, een body scrub, een CD, en 3 mini-bodybutters van TBS, in cherry, grapefruit en mandarijn. Met de bodybutters ben ik superblij, ze ruiken ook goddelijk! ;D

Vanmiddag ga ik een kerstboompje op m'n kamer zetten, en proberen 'de kerstsfeer' wat op te leuken...
Verder begint er vanavond om 20:20, OP ZOEK NAAR MARY POPPINS! de vorige 'op zoek naar...' vond ik geweldig, ik kan (bijna) alle liedjes meezingen.. Wel las ik net op de site, dat er in de 1e liveshow (vanavond dus) gelijk 2 Mary's uitgaan, ipv 1... Een dubbele executie dus, hoop dat het goed komt!

Naooom

vrijdag 4 december 2009

Leuke films gescoord!

Pff, weer thuis na een lange dag school, nouja.. 6 uur les valt eigenlijk ook wel mee. Vandaag hebben we bij Nederlands een stuk van de film 'Alles is liefde' gekeken. Het blijft gewoon een leuke film! 'S middags ging ik even met mijn moeder en zusje boodschappen doen, en liep ik tegen deze 3 films aan.

GREASE: De klassieker met John Travolta&Olivia Newton-John, heb ik al een paar keer gezien, maar het blijft een echte feel-good movie :D

SATURDAY NIGHT FEVER: Met (weer) John Travolta in de hoofdrol, dit keer samen met Karen Corney, heb deze film nog nooit gezien, maar ben zeker van plan hem snel te gaan bekijken.

FOOTLOOSE: Een echte dansfilm uit 'The 80s. Met veel liedjes en (natuurlijk) dans, ik heb 'em nog nooit gezien, maar daar komt verandering in....

Als ik de films heb bekeken ben ik van plan recensies op 'sweetcolourfulsweets' te zetten, dus.. hou het in de gaten ;D

Naooom

donderdag 3 december 2009

Welcome to SweetColourfulSweets!

Hello there! Dit is dus mijn blog, geen mode of muziekblog, maar een blog over mijn eigen leven.
Ook ben ik van plan er 'recensies' op te zetten, bijvoorbeeld van boeken, CD's of musicals. Als je iets op of aan te merken hebt, please let me know, and comment!

Nu denk je; Blogging is zoo 2008, anno 2009 twittert iedereen alleen nog maar? Er zit een kern van waarheid in, ook ik twitter.... but still, ik vindt een blog toch wat persoonlijker, en ik wil later graag of journalist of bioloog worden (beetje vreemde combi, I know), dit leek me dus 'the way' om alvast een beetje te oefenen.

The one behind, zoals ze dat zo leuk noemen, ben ik; Naomi, 14 jaar. Ik zit op dit moment in de derde klas van het (T)VWO, ik hou van ponies (standaard, but who cares?), hou van muziek, musicals en voetbal. Tsja, dat laatste is niet bepaald standaard, zoals ze wel zeggen; 'het gaat hier om het winnen, en het gaat niet om de sport!'. Mijn favoriete club is Liverpool, uit het regenachtige Engeland.

Last but nog least merk je misschien wel dat ik veel Engelse 'termen' gebruik, dit komt misschien omdat ik de hele dag Engels hoor, of omdat ik Engels gewoon een leuke taal vindt, who knowes?

Enjoy!

Naooom